onsdag 20 maj 2015

när framtidar mellanlandar (skriver toss i affekt)




jag älskar dig ibland alltid aldrig

Den vänliga verkligheten har blivit allergener
och jag rullar runt i höstacken på hoppets skuggsida
Varför inte en reality check innan jag passerar gå
för jag går, går till och från helhjärtade drömmar
Utsugardrömmar och världsherraväldesdrömmar

De är våra värsta vänner, bästa ovänner
dinglar förhoppningar under vår näsa
under hjärtklappningen
pulsen som skummar vågtopparna

Tills ögonen öppnas mellan livstunga lakan flyger jag närhelst jag vill
Är alla Pavlovs Disney-animerade bulldoggar, serveras ett ben
och inbillas att färden går över Styx
är vi framme snart?
när vi turnerar Dantes nio ringar

Ikea-manualen för skottsäkra drömmar kräver skilsmässa
från nu till evigheten och särskilt
från kukmätarvänliga idéer födda förra millenniet
Var är mitt besöksförbud

Hur drar jag tankarna ur led, ut ur min livslånga tvångströja
så jag kan klä av mig önskan, förväntan som serietillverkat 
pollensäsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar